مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت-درس چهارم -امنیت درکامپیوترهای عمو

امنیت در کامپیوترهای عمومی و سفر


حالا وقت اش است سراغ زمانی برویم که در خانه نیستید. در این وضعیت دو حالت متفاوت وجود دارد؛ حالت اول وقتی است که شما با لپ تاپ شخصی تان بیرون می روید و مشغول استفاده از آن در مکان هایی به جز خانه هستید. مثلا در یک کافی شاپ به اینترنت عمومی متصل شده اید و مشغول وبگردی هستید. در این وضعیت شما از کامپیوتر شخصی خودتان استفاده می کنید اما به یک شبکه عمومی متصل هستید. در این حالت باید نکات مهمی برای حفظ امنیت رعایت کنید و ضمنا مراقبت امنیت سخت افزاری لپ تاپ تان هم باشید.

در حالت دوم ممکن است بخواهید از یک کامپیوتر دیگر استفاده کنید. مثلا در یک کافی نت هستید یا در کتابخانه دانشگاه و مدرسه از کامپیوتر عمومی استفاده می کنید یا به خانه دوستتان رفته اید و مشغول استفاده از کامپیوترش هستید.

ادامه مطلب ...

مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت- درس سوم -امنیت ایمیل و چت

امنیت ایمیل و چت


عمده ارتباط افراد در اینترنت بر پایه ایمیل و چت  chat پایه ریزی شده است. روزانه بسیاری از افراد از طریق این دو راه ارتباطی، اقدام به مکاتبه یا مکالمه می کنند. اما چنانچه نکات امنیتی در این ارتباطات رعایت نشود، ارسال یک ایمیل و چت در حالت معمولی و بدون توجه به اصول امنیتی، با ارسال یک نامه معمولی و یا یک تلفن غیر امن، قابل مقایسه است. در این درس با توجه به اهمیت امنیت در این ارتباطات، به دلایل و روش های بالا بردن ضریب امنیتی در این ابزارهای ارتباطی می پردازیم.

ادامه مطلب ...

مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت - درس دوم - امنیت مرورگرهای اینترنتی

امنیت مرورگرهای اینترنتی


مرورگرها تبدیل به اصلی ترین نرم افزاری شده اند که در کامپیوتر از آن استفاده می کنیم و روز به روز هم جای بیشتری در میان کاربران باز می کنند. شما باید یک یا چند مرورگر را بسته به اینکه به چه امکانات و قابلیت هایی هنگام گشت و گذار در اینترنت نیاز دارید، انتخاب و از آنها استفاده کنید. اما نکته مهم، امنیت است. اینکه چه مرورگری امنیت بیشتری برای شما به ارمغان می آورد و رعایت چه نکاتی از طرف شما ضریب امنیتی تان را بالا می برد، مواردی است که در این درس، فرا خواهید گرفت.

ادامه مطلب ...

مبانی امنیت در کامپیوتر واینترنت - درس اول - انتخاب رمز مناسب و سوالات ا

انتخاب رمز عبور مناسب و سوالات امنیتی


حریم خصوصی، واژه ای که با پیشرفت تکنولوژی تعریف جدیدی پیدا کرده است. واژه ای وسیع که حفظ آن هم دقت و معلومات خاص خود را می خواهد. حفظ حریم خصوصی و یا به تعبیر دیگر امنیت اطلاعات را از جنبه های مختلفی می توان بررسی کرد. اما اشتباه نکرده ایم اگر رمزهای عبور را سربازان خط مقدم مقابله با سارقان اطلاعات و هویت بنامیم. به همین خاطر است که اولین درس به این موضوع اختصاص یافته است. در ادامه به بایدها و نبایدها در انتخاب رمز عبور و نکات مهم در این مورد می پردازیم.

ادامه مطلب ...

مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت - مقدمه

در هرکار وشغلی که باشید به علت نیاز فراوان به استفاده ازکامپیوتر و اینترنت , نیازمند دانستن یک مبانی اولیه در مورد امنیت در کامپیوتر و دیگر ابزارهای دیجیتال هستید. هدف از این ارائه این مطالب این است که به معنای واقعی و عملی، مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت را فراگیرید تا با اطمینان و امنیت بیشتری بتوانید از آنها استفاده کنید . این مطالب اخیرا توسط یکی از سایت های فارسی زبان به شکل دوره های آموزشی ارایه گردیده است . به دلیل کاربرد های فراوان آن با کسب اجازه از آن سایت به انتشار آن می پردازم و مطمئن هستم که مسولین آن سایت نیز راضی بوده و درادامه اهداف مثبت آنان خواهد بود . شما نیز می توانید با ارسال نامه به آدرس security1@darsnameh.com دراین دوره شرکت کنید و با شرکت در آزمون های آن گواهینامه هم دریافت کنید .